Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri için ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz heveslialım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması için yapılan çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı fiillemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Başkaca SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek için yapılan çalışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı az buçuk henüz heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO için en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi için yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu yer değişikdır. SEO çalışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu dü kavram, içerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise garaz henüz ticari başüstüneğu için içerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu düşünmek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz âlâ ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.
Yorum yapılmamış